Goeie bloederige help, in 4k

Vorig jaar maakte hij deze (“basically a mix of spheretracing, orbit traps, fake ambient occlusion and a little bit post postprocessing timed with some nice 4klang synth”):

Dit jaar maakte hij deze:

Zegt de mens:

It’s a mix of shere-tracing, fake ambient occlusion and a lot of post-processing. And it took me nearly two months to complete it. The shader basically encapsulates a sphere-tracing based raymarcher for a single fractal formula with camera handling. An extra post-processing shader adds effects like god-rays, tv-lines and noise to make the result look more interesting and less ‘sterile’. The different intro parts are all parameter and camera position variations of the same fractal.

Voor de duidelijkheid: die “4k”, dat wil zeggen dat het (gecompileerde, uiteraard) programma dat dit maakt maximum 4096 bytes lang mag zijn. Uitgeschreven zijn dat 64 lijntjes van 64 karakters.

Meer hier ([via].

Elders over misschien hetzelfde

18.05.2014: Links van 13 mei 2014 tot 18 mei 2014 | 08.01.2013: It’s alive! | 31.07.2012: Demo | 12.07.2012: Life, in APL | 27.04.2012: QB | 11.04.2012: Links van 8 april 2012 tot 11 april 2012 | 09.08.2008: Spelletje (ii) | 08.08.2008: Spelletje (i) | 07.08.2008: Op zoek naar programmeertaal | 26.03.2008: Urgh

Zeg uw gedacht

Vriendjes

<insert standard disclaimer>

Alles wat hier staat is mijn eigen opinie. Het wordt niet nagelezen of goedgekeurd door mijn werkgever voor het on-line komt, en ik bied geen enkele garantie voor kwaliteit of correctheid.

Mijn werkgever is het niet noodzakelijk eens met wat ik schrijf, en het spreekt vanzelf dat hij dan ook op geen enkele wijze aansprakelijk kan zijn voor wat ik hier publiceer.