Michel Vuijlsteke's weblog

Tales of Drudgery & Boredom.

XD

Langzamerhand, moeizaam stukje bij pijnlijk beetje, kruipt het vooruit, Adobe XD.

Ooit zal het helemaal bruikbaar zijn.

En gelijk de laatste beta’s van Axure op niets trekken, wordt het gedomme tijd dat er eens iets beters komt.

Of anders moet ik binnenkort al mijn prototypes in huistuinkeuken-html doen. En dat is toch een beetje helemaal van de pot gerukt, vind ik.

6 reacties

  1. Doe uzelf een plezier en gebruik Figma en HTML/CSS ipv die Adobe zwik die inderdaad -nooit- af gaat zijn

    • Meh, Figma. Ik ben er niet voor.

    • Ik bedoel: tenzij ik enorm veel mis, is het gewoon een online versie van Sketch.

      Framer komt in de buurt, maar op den duur kunt ge gewoon ook zelf een create-react-app doen het helemáál zelf doen. 🙂

      • Ik denk dat het te vergelijken valt met Sketch maar ook weer helemaal niet. Ik werk met meerdere mensen in dezelfde file, het is de collaboration van Google Docs maar dan in een design programma. Dat is de grote kracht.

        Ik weet jullie da samenwerken bij Namahn in Axure doen maar high fidelity in Axure is nogal moeilijk.

        En ze doen het in mijn ogen veel beter als het gaat over de juiste keuzes maken over wat een design programma moet doen. Directe manipulatie van objecten en de juiste manier om tekst stijlen en kleuren toe te passen.

        • De manier van werken, daar kon ik aan gewoon worden. Gebrek aan high fidelity is relatief: voor wireframes maakt het natuurlijk niet uit, en ik had gehoopt dat ze in de nieuwe Axure ‘gewoon’ de mogelijkheden van HTML zouden erin gestoken hebben (zoals bijvoorbeeld arbitraire lijndiktes grrr), en dat ze de rendering in verschillende resoluties in orde zou gebracht hebben (as opposed to soms een naar png omzetten soms een in html zetten).

          Maar neen, de nieuwe Axure trekt op niet veel.

          Wat ik wél nodig heb, is precieze detailinteracties. Kunnen dingen doen met animatie en timing. En iets dat proper om kan gaan met variabele schermgroottes en wijzigende inhoud (en neer, allerlei omwegen is niet genoeg).

          Ah tiens, ge zijt eigenlijk betern om het gewoon allemaal zelf te doen in HTML. 🙂

          • Ik ben daar niet tegen hoor – wij zijn grote voorstander van prototypes in HTML. In feite is het HTML prototype bijna de cornerstone van onze business.

            Zelfs de beste design tools kunnen niet om met dingen die triviaal zijn in HTML en CSS zoals het artikel waar je naar linkte.

            Maar ik moet wel zeggen dat de design tools heel capabel zijn t.o.v. enkele jaren gelefeb. Die evolutie doet me steeds minder teruggrijpen naar code.

Zeg uw gedacht

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

© 2018 Michel Vuijlsteke's weblog

Thema gemaakt door Anders NorenBoven ↑