Adobe Flash’s Gaming Legacy — Thousands upon Thousands of Titles — and My Efforts To Save It
Allow me to summarize. In less than two years from the time of this article, hundreds of thousands of games are likely to disappear from the internet, forever. Simply no longer playable. Hundreds of millions of views, likes, 5-star reviews, 1-star reviews…all gone. The companies who helped bring these games to life don’t seem concerned. The people who made these games aren’t exactly talking about it, to my knowledge.

Why Designers Hate Politics (And What To Do About It)
Designers claim, and often with good reason, that they understand human behavior better than others, but their distaste for what they call politics reveals they’re ignorant of one of the most natural behaviors people in groups have. Designers who hate, or don’t comprehend, politics betray their own ideas by not recognizing how politics defines the landscape they must work on.

Waarom 1 miljard uitgeven een crisis is maar 221 miljard verliezen niet – DeWereldMorgen.be
Fiscale spitstechnologie en belastingontwijking kosten ons land tweehonderd keer zoveel als de opvang van asielzoekers. Bij dat eerste haalt men de schouders op; dat tweede vult dagelijks de kranten, de zendtijd, en de sociale media. En enkel het tweede blijkt de term ‘crisis’ waard.

Zo lost Algerije het probleem van illegale migranten op – Het Nieuwsblad
Zozo. En binnenkort gaan we daar dan de opvang organiseren in plaats van de mensen tot in Europa te laten komen, juist? Minstens 13.000 Afrikaanse migranten zijn het afgelopen jaar op bussen of vrachtwagens gezet en gedropt in de woestijn. Bij 45 graden overdag en koude nachten. Zonder eten of drinken. Zonder enige bescherming. Hoeveel vrouwen er onder een brandende zon bevallen zijn en hun kind verloren hebben, is niet geweten. Maar het IOM heeft weet van meerdere gevallen. Van pasgeboren baby’s die in het woestijnzand begraven zijn. Of van vrouwen die een miskraa kregen. Van uitputting en ontbering.

The Heilmeier Catechism
DARPA operates on the principle that generating big rewards requires taking big risks. But how does the Agency determine what risks are worth taking?