Het grote voorbeeld van ene Leonia Mendez, zangeres van Casa Creola, is Jennifer Lopez. Leonia (‘t is een artiestennaam) is communicatiecoördinator bij DHL. Ze doet een Paelinck-nummer.
Ze heeft een blotebuik-handdoekje aan (zo’n ding dat het midden houdt tussen een gekrompen kleedje en zwemkledij), en sorry, maar haar buik is er verre van toned genoeg voor.
Eum, en het liedje is ook niet goed, nee. Ze zei dat ze er twee jaar op gewacht heeft, om dit te zingen. Mja. catchy refreintje, ja, dat wel. Beetje Bollywoodachtig. Maar vals gezongen bij tijden.
André Vermeulen vond het teveel op een imitatie-latin-versie van Xandee van vorig jaar. Yasmine vondt het niet zuiver gezongen, te tam, en verouderd.
Afi is getrouwd met een Hollander, eikes! Ze komt mij bekend voor, maar van wààr precies? Geen idee. Ah, of toch: Sandra zegt dat ze in hetzelfde programma zat als die Pim en die Katrina, Star Academy.
Ze heeft wel benen helemaal tot bovenaan haar lichaam, goeie help. En ze was senior consultant in de financiële sector.
Ze zingt You’re not that Beautiful van Alain Vandeputte en Miguel Wiels. Meh. Niet overtuigd. Ik ben er helemaal bwôaaf van. Noch warm noch koud. Ik denk dat ik dat liedje, zowel tekst als muziek, al eens vroeger gehoord heb. En de juffrouw doet het competent, maar niet meer dan dat.
O kijk, haar gileetje is opengesprongen. Of heeft ze het express gedaan?
Yasmine zegt dat het goed is. Johnny Logan vergelijkt haar met Christina Aguilera, de vertaling van Bart begint mij màchtig op mijn zenuwen te werken, en Logan vindt dat ze beter moet ademen. En dat z’een goeie attitutde heeft. André Vermeulen vindt dat hij haar persoonlijkheid niet goed hoort. En dat ze bozer moet klinken.
Ze houdt wel haar handen vóór haar buik, ‘t moet zijn dat het per ongeluk was.
Ho kijk, de volgende kandidaat, Tommy, is de garnalenkrokettenmarchand waar Sandra onze garnaalkroketten bij koopt!
Hij zingt en schrijft en producet en doet gitaar en alles. Hola, gevraagd als gitarist voor Novastar, moet dus wel goed zijn. Sympathieke kerel, dat wel: hij gaat met zijn gitaar shaken vandaag, bij gebrek aan Ricky Martin-sex-appeal. The Best Time of My Life, gaat hij doen.
Bart Peeters begint me serieus op mijn zenuwen te werken, akelig hé?
Oei! One, too, tree, fore , fife zingt hij: dat maakt het voor mij al meteen heel erg moeilijk om naar de rest te luisteren. Ook dat hij zijn refrein aan een getallenreeks ophangt, steekt me zwaar tegen. Nu dat hij het zegt: het klinkt een beetje als poor man’s Novastar, of Sandra’s grote vriend Chris Martin. Maar na het eerste versje en het refrein hebben we het wel gehad, en het einde is al helemaal een vissenstaart. Ik denk dat hij niet op zijn plaats is in Eurosong.
Vanthilt vondt het Travis en Coldplay-achtig, fris, geloofwaardig in een context van prefab. En als hij dit niet haalt, ligt Humo’s rock rally er ook nog. André Vermeulen vindt het het beste nummer tot nog toe. Logan zegt ook Travis en Coldplay, maar hij is er niet zeker dat Eurosong de juiste plaats is. Yasmine vindt het niet genoeg testosterone hebben.
De kerel blijft er cool onder. Prijs van de sympathie, maar ik vrees ervoor.
Ella en Dorien zijn gelijk niet zo leuk vanavond wegens te ingestudeerd. Spijtig.
Barbara Dex! De dochter van Marc “Oh Clown” Dex! Die van dat kleed al die jaren geleden!
Bart noemt haar nieuwe plaat “kunt rie”, goeie help, maar het is dus wel degelijk country. Hey! Mijn eerste kippenvelmoment in twee weken Eurosong!
Ha, en ze doet van iiiieeuuww! en ze doet ook van zo’n beetje spreken in plaats van zingen, en een gitaarsolootje en alles, ha! Ik vind het een goed nummer, zo is dat.
André Vermeulen vindt het bijna een kort mini-live-concert, en dat ze er meer uithaalt dan er in zit, en dat ze het goed zou doen in Griekenland. Vanthilt: leuke stijloefening, maar niet meer dan Turnhoutse country-dinges. Yasmine vindt het geweldig gezongen, maar niet meteen de song voor hààr stem. Logan noemt Vanthilt iets tussen een slut en een bitch, en vond Barbara’s stem en energie goed, en de tekst wél goed, en een echte zangeres die geen choreografie nodig heeft. En dat ze Mutt Lange een copietje moet sturen van het liedje.
Egad. Beatoxic, een beatboxcollectief! Ze hebben hun best niet gedaan voor kledij of zo, al meteen een streepje voor.
Het liedje gaat over het leven zoals het is, maar dan door de ogen van een kind. Ahem. Wat heeft de camera begod? Oei, en vàls gezongen. Te weinig instrumenten ook, vrees ik. Of de beatboxen niet luid genoeg? Huh? En iemand die met vuur komt smijten? Aardig. Maar totààl verkeerd. Akelig en beschamend bijna.
Johnny Logan vond het een zeer ingewikkelde melodie, bijna jazz. De dame hoorde haar piano niet, zegt ze. En hij vindt dat het meer dan drie minuten moest duren. En inderdaad: ook meer instrumenten. André vindt het teveel stijloefening, en te ongrijpbaar.
Ha, en kijk, de uitzending is uitgevallen. Even.
Vanthilt dat het beatboxen al twintig jaar geleden beter gedaan is, en dat het allemaal slaapverwekkend was. Yasmine vindt dat de beatboxen er niet genoeg uit kwamen en zo.
Enfin ja, terug naar af en zo. Spijtig en zo.
Ella en Dorien hebben hun vorm van vorige aflevering nog altijd niet teruggevonden, spijtig.
Els De Schepper haar haar trekt op geen oude zak, he bah. Ze is ferm verouderd. Niet dat ik daar iets tegen heb, maar goed. Ze gaat al direkt in de aanval tegen Vanthilt, stront uit zijn mond en zo. Ze hangt een beetje de cabaretière uit, vies. Ze zou goed passen in Holland denk ik.
Liedje geschreven door iemand die iets te maken heeft met Monza en Hooverphonic: dàt kan dan weer neit a priori helemaal slecht zijnt.
Hu? ‘t Is een liedje dat ik al eens gehoord heb? Wààr weet ik niet meteen, maar toch. Schoon hoor, maar toch wel redelijk jaren 70. Zweverig en alles. Zeer goed gezongen en zo, maar bon. En ze doet zichzelf ook geen plezier met die afgrijselijke kledij, het lijkt wel alsof ze zichzelf expres onderuit wilt halen.
Johnny Logan vindt het niet goed, maar is te beleefd om dat te zeggen.
Bart. Peeters. Werkt. Op. Mijn. Zénuwen! Hij begint nu ook al de teksten van André Vermeulen te vertalen.
André Vermeulen vindt het goed trouwens. En Vanthilt heeft ze aangenaam verrast, Thé Lau, Liesbeth List en zo. Yasmine zegt dat ze in de intro Bitch van Meredith Brooks gehoord heeft—’t zou dat kunnen zijn dat ik er ook in hoorde.
Sandra vraagt zich af of Roxane deze keer ook als een hoer zal gekleed zijn. “Looks zijn belangrijk”, en ze is “daar ook wel fel mee bezig”, als ze “iets moet doen naar het publiek toe”. Goeie help!
…jawel: ‘t is weer van borsten op het presenteerblaadje. Och here, ze probeert Deep Throat te zeggen, maar ze zegt Dept Rowt, de goele. Ik kroop onder mijn peignoir van de plaatsvervangende schaamte.
Push it, zingt ze. Ze kruipt op de vloer, ‘t moet zijn dat ze haar contactlenzen kwijt is of zo. Onvast, vals, bibberend. Slècht. En wat ze zelf niet meteen toont, zien we wel als de camera onder de glazen dansvloer gaat.
Het liedje klinkt alsof het via een cochleaire implant tot ons komt. Zeer vreemd.
En tam, saai, slecht (niét!) gedanst, enfin, allemaal verkeerd. En het blijft maar duren! En wéér van dat lichaamsgekronkel, beikes.
André vind de schmink nu al beter dan in de generale, en hij vindt dat het nummer als Kiss van Prince klinkt. Hierzie wat ik dààr van vind:
huh?!!?!!
Yasmine vindt dat het niet sensueel genoeg was, en niet stemvast. Maar misschien wel nuttige export. Logan: goeie intro, maar de presentatie zag er te gespeeld uit, ongetwijfeld een goeie plaat, maar niet naar zijn smaak. Vanthilt vindt dat ze de enige is tot nog toe met internationale uitstraling, en dat het goed begint, maar slap viel. En dat hij het internationaal ziet werken.
Goeie help.
En nee, Ella en Dorien zijn nog altijd niet even goed als vorige week.
Bart werkt ook alsmaar meer op mijn zenuwen.
De punten: één puntje voor Beatoxic. Twee voor Casa Creola. 3 voor Tommy. 4 voor Els De Schepper. 5 voor Barbara Dex (bah!). 7 voor Afi. En 9 voor Roxane, onverdiende winnares.
Be-la-che-lijk.
update: ‘t Is alsnog Barbara Dex die gewonnen heeft vanavond, ha! En met haar ook Afi en Raxane naar de halve finale, maar toch: mijn favoriet heeft gewonnen, hoezee!
Reacties
14 reacties op “Eurosong, deel twee”
In tegenstelling totanderen. Heb ik Eurosong, deel 2 gisteren totaal gemist. U weet niet hoe half gelukkig ik ben. God verhoede dat mijn net- en trommelvliezen langer dan 5 seconden moeten worden blootgesteld aan die rommel. De Spaanse Inquisiteurs waren lieverdjes vergeleken
Natuurlijk wil ik innavolging van enkele anderen als eminent cultuurcriticus (humhum) ook even m’n mening spuien over het hele EuroSong gebeuren. Ik moet toegeven: ik heb niet gekeken. ‘t Is te zeggen, ik ben niet beginnen kijken van in het begin van de show. Het interesseert
op heterosexuele vrouwen in ‘t algemeen – had de juiste analyse klaar: goei reklaam voor haar andere strapatsen. Maar hou haaren Elsheid in ‘t vervolg van het Eurosong-podium, will you? Waarmee ik helemaal niet de bedoeling heb om te recenseren zoalsMichel en nu ook i. – laat dat duidelijk zijn. ‘t Is dat mijn oog er op viel tijdens het wachten op Flikken. Ja, Flikken: ik ben niet zonder zonde.
allerlei
Het is fijn achtergrondlawaai voor tijdens het fotosjoppen, die eurosong.
Maar van die 2 trezekes krijg ik wel het schijt.
Barbara dex is voor 35+ers.
ha Beatoxic. Jammer van dat domme zangeresje, want die gasten kunnen echt wel beatboxen. Heb ze deze zomer enkele keren aan het werk gezien. Zijn die echt als eerst geëindigd?
Kort samengevat: De stront kwam deze uitzending niet alleen uit Marcel’s mond.
“Het liedje klinkt alsof het via een cochleaire implant tot ons komt. Zeer vreemd.”. LOL 😀
Het liedje van Roxanne was trouwens plagiaat.
Dat daar nog eens mens naar kijkt?
idd, die donna babes afvoeren, ik moet net geen valium slikken 😛
Ach ja, Bart Peeters werkt me al jaren op de zenuwen: de Rudi Carrell van Belgie.
Ach, Bart was nog grappig bij “de bloederige bedoening” en “het wegnemen van de moederkoek”.
Verder zouden wat kalmeringsmiddelen af en toe geen kwaad kunnen. Of is dat nu met twee llen? :-s
stom!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!