Tiens, zou Mersch een vertaling gemaakt hebben van Kahneman?
Het klinkt in alle geval wel zo, gelijk.
Tales of Drudgery & Boredom.
Tiens, zou Mersch een vertaling gemaakt hebben van Kahneman?
Het klinkt in alle geval wel zo, gelijk.
⁂
Hallucinant kwartier van de dag: een "debat" over Israel en Gaza, tussen de guignol van Joods Actueel, Bert Anciaux en een meneer die tot 2003 nog journalist was geweest in de regio. Gemodereerd door Tom Lenaerts, die het zich allemaal ook anders had voorgesteld.
De helft propaganda of leugens, de helft nonsens en platitudes, en elk moment dat -zuiver per toeval denk ik- iemand een halve vraag had waar iets mee aangevangen kon worden, stapte Tom meteen over naar iets anders.
En dan, om het plaatje compleet te maken: het segment voor de reclame afronden met een greep uit de internet commentaren over de al dan niet binnenkorte Belgische begroting.
Om nog eens overduidelijk te maken wat voor kleine, kleine probleempjes wij hier hebben.
Normaal gezien lukt het nochtans meestal in de Kruitfabriek om een min of meer degelijke discussie te voeren, maar hier liep het helemaal in de soep.
⁂
N-VA is groot geworden op onvrede, en op de sterke debat-, interview- en spelletjesprestaties van Bart De Wever, zie ik dat een beetje goed?
Op een paar jaar tijd, eigenlijk. Met een klein kader competente en gedreven mensen, maar vanuit een achtergrond van duffe Vlaemsche vendelzwaaiers (met excuus aan alle vendelzwaaiers) die verweesd waren achtergebleven nadat de wel-progressieve Volksunieërs overgelopen waren naar (Open)VLD, sp.a-via-Spirit, CD&V en andere. Aangevuld door al dan niet platte opportunisten en overgelopen Vlaams Belangers, zouden kwatongen zeggen.
Een vreemde mengelmoes van Vlaams-Nationalisme en separatisme en liberalisme en progressief denken, maar ze zullen het mij vergeven: een groot deel van de mensen die voor N-VA stemmen doen dat niet vóór het partijprogramma, maar tégen “het België van Di Rupo” of tégen andere partijen.
Hoe goed zou het niet zijn om PVDA hetzelfde te zien doen?
Ik zie hem al een tijd in allerlei debatprogramma’s opdraven, en het is bijna grappig hoe de mensen rond hem nerveus worden. Ik heb er redelijk op gelet, maar voor zover ik het me herinner, heb ik nog niet veel mensen hem horen counteren op inhoudelijke argumenten.
En ja, PVDA heeft recent nog een fout begaan met dat hele Resist-verhaal, maar voor de N-VA-kerels of die keer met de man van Joods Actueel, gaat het altijd over Pol Pot en Noord-Korea. Ik heb de indruk dat dat is zoals Bart De Wever verwijten dat hij een fascist is die nog op de foto heeft gestaan met Le Pen. Er is geen sprake van de bal te spelen, ze spelen niet eens de man, maar het verleden van de partij.
Ik persoonlijk, ik vind dat die mens Peter Mertens sympathiek overkomt op televisie en in debatten. Ik geloof hem als hij spreekt. Van wat ik zie op het internet en rond mij, vind ik dat PVDA gelijk goede dingen doen met Geneeskunde voor het Volk.
Zou dat mogelijk zijn, om een bredere partij te maken? Die pakweg 10-15% haalt volgende keer? Ik zou het wel wijs vinden, denk ik. En ik heb alvast het boek van die mens gekocht, ik ga me eens informeren zie.
⁂
Ik was het al een beetje vergeten hoe het er vroeger uitzag: ’t is raar hoe rap dat kan gaan.
Eergisterenavond:
Vandaag:
(En zeggen dat die hele rechterkant tot nog niet zo lang geleden een gemanicuurd en regelmatig afgereden grasveldje was, waar elk onkruid uit gewied werd. Sic transit.)
⁂
⁂
Geen foto’s bij de hand wegens donker, maar neem het van mij aan: de koer is leeg.
Dat is zo opluchtend, ge kunt u dat niet inbeelden. Die frigo die daar stond, al die dingen die mij verwijtend aankeken van “ge hebt ons gekocht en jaren en jaren en jaren en jaren bijgehouden en verhuisd en meeverhuisd en herverhuisd, en nu staan wij hier in de regen en het mos, awoert”: ze zijn weg.
Morgen verder in het achterhuis puin ruimen. Boeken in het rek zetten, en dan beginnen klasseren aan de boeken die ik in eerste instantie opzij had gezet op stapels “niet houden”.
Afijn, this too shall pass, en al.
⁂
Ai oei ai oei: ik sleep mij van bet achterhuis naar de trekzetel om toch een uur of twee te bekomen.
En dan terug naar het achterhuis, want tegen morgen moet er daar vanalles definitief geklasseerd zijn, want morgen komt er iemand met een remorque dingen naar het containerpark brengen.
Morgen, als het een beetje lukt, is onze koer weer min of meer groot huisvuilvrij. En zijn de grote plaatsinnemers in het achterhuis weg.
En geraak ik misschien van die barst in mijn hart af als ik al die dingen zie liggen waar ik voor gespaard en gewerkt en gewroet heb, en die geen lens ter wereld nog kan gebruikend wil hebben computers, computers, computers, kapotte frigo, halfcompleet speelgoed, kapot tapijt, kapotte bureaustoel… aaargh.
update 1u20: nope. ’t Zal niet gaan. Met de beste wil van de wereld, maar genekt door mijn rug. Ah well: het zal blijven bij een grotendeels lege koer.
⁂
Louis zit in het zesde leerjaar, en het zesde leerjaar gaat op bosklas. Een week Durbuy, ik hoop dat hij het fantastisch en onvergetelijk vindt.
Louis is misschien wel van onze vier kinderen degene die het minste lawaai maakt. En ja, het huis is altijd wat minder vol als er één van de kinderen ergens naartoe is. En toch: ik vind het extra leeg als Louis er niet is.
Ik mis hem verschrikkelijk.
Nog twee dagen.
⁂
Jazeker.
[via]
⁂
Zo wijs:
⁂
Zeg, is het daar nu eigenlijk al helemaal in het slop gereden in Antwerpen? Ik heb het nieuws niet meer zo aandachtig gevolgd, maar voor zover ik het in mijn hoofd zitten had:
Dat is voor zover ik het in mijn hoofd heb, gekleurd door de socialistische Belgique à papa PS-staats belastingen mainstream media, natuurlijk.
Maar is dat mijn idee, of zit het daar nu redelijk vast, in Antwerpen?
En is dat mijn idee, of paste dat niet echt in het plan? Ik heb heel de tijd al het idee dat het daar zeker nog een paar maand moest aanslepen. Dat er een politieke impasse moest zijn, maar niet helemaal, met openingen en mogelijkheden, dat er kon gegist worden en geschoven en over en weer gediscussieerd.
Dat het pas tegen pakweg de lente van volgend jaar zou mogen zijn dat het helemaal vast zat, zodat ze daar dan gewoon Liesbet Homans aan het hoofd van een voorlopig bestuur konden plaatsen? Zo van “Ah ja, we gaan nu midden 2013 toch niet meer verwachten van de Leider Van De Onderbuik Van Vlaanderen dat hij in de krabbenmand van Antwerpen zou moddercatch gaan spelen, terwijl hij de Moeder Aller Verkiezingen moet gaan leiden?”
Ik vind dat eigenlijk allemaal dieptriestig.
De kracht van verandering, waar blijft die nu eigenlijk?
Of was dat “de kracht van verandering op voorwaarde dat we de absolute meerderheid hebben want compromis en conversatie, daar doen wij niet aan mee”?
⁂
De twee dingen waar het internet het meest handig voor zijn:
I love coffee, I love tea
I love the Java Jive and it loves me
Coffee and tea and the java and me
A cup, a cup, a cup, a cup, a cup (Boy!)
⁂
Euh ja ’t is voor niemand interessant behalve voor mij (en dan nog!), maar het is dus wél iets waar ik al jaren naar uit aan het kijken was: de dag nadert dat al mijn boeken in een bibliotheek zullen staan, hoezee!
(Nu ja, alle boeken die ik besloten heb te houden, dus.) (Wat een hele, héle stapel minder is dan het totaal van de boeken die hier lagen, slik.)
Achter de rug:
Nu aan bezig:
Nog te doen:
En dan moet ik nog eens voor van die kaartjes zorgen om tussen de categorieën te steken.
En de kamer aankleden met licht en verf aan de muur en zitgelegendheid en alles. HA!
⁂
Ware woorden.
⁂
We hebben een bestuursakkoord in Gent. Al een paar dagen, maar nu is het pas in de openbaarheid.
In de rapte, dingen die me opvielen:


Morgen nog eens herlezen, denk ik. Maar zo op het eerste gezicht: onder de indruk.
⁂