• In mineur

    Nog twee dagen en ’t is weer werk.

    Snif.

    Ik heb niét genoten van de vakantie. Dedju.

  • Vertikaal

    Ik dacht, na meer dan een maand hele dagen filmpjes maken, dat het eens tijd was om vertikale filmpjes te beginnen maken.

    Het is een heel andere manier van nadenken, en da’s wel leutig. Ik heb een generiek voor mijn tuinsafari gemaakt, met als het goed is een beetje een jaren 1970-80 intro-vibe (minus de kleurcorrectie en dergelijke, want daar had ik geen zin in):

    Ik had niets voorzien van onderwerp, maar om te testen eens een filmpje gemaakt voor een kookTV-achtig iets:

    Veel minder tekst dan voor horizontaal, dat zit wel goed, denk ik, maar mijn aanvoelen is dat het op telefoon nog sneller moet. Ik heb bij het langste shot hierboven een aftelbalkje gezet, misschien dat dat helpt.

    Wél geestig om wat te experimenteren. Ik ga dat nog wat doen, de volgende dagen.

  • Dammit

    Ik moet nog een paar dingen voor het werk doen. Ik had dat niet mogen beloven, het weegt nu al heel mijn “vakantie” op mijn gemoed.

    Bah. ’t Zal voor het weekend zijn, dus.

  • Quarantaine, dag 34: meh

    Ik had een uitzending van CirQ Live Delay TV gemonteerd en ik was die aan het uitzenden en toen ging er iets mis met de stream en bleef het haperen en nu ben ik daar helemaal depressief van.

    Ik was nochtans content dat alles proper gelukt was, maar het is ergens mis gelopen tussen hier en Facebook. Bah.

    En behalve dat was het wel wat hectisch wegens veel werk voor het niet-werk, en daarnaast twee vergaderingen die ik al had bevestigd en dus niet kon afzeggen. Geen fijne dag.

  • Quarantaine, dag 33: min of meer vakantie

    “’t Is de eerste dag die echt als vakantie aanvoelt”, ging ik zeggen, maar dat is niet eens waar. Ik ben aangesproken geweest door een klant op Facebook (of all places!), en er moest over en weer gemaild en gebeld worden.

    Maar behalve dat was het relax.

  • Recup

    Ik had vijf dagen recup genomen deze week, en toen kreeg ik een mail dat ik maandag geen recup moest nemen wegens officiële feestdag, ha.

    ’t Is raar hé: aan de ene kant weet ik dat ik veel geluk heb dat mijn werk van thuis kan, en dat ik werk heb en dat het allemaal voortgaat en alles. Maar aan de andere kant hoor ik niets anders dan “tips om deze periode fijn door te geraken” en is het alsof heel de wereld in vakantiestemming is.

    Terwijl mijn werk en mijn huis nu al een maand in elkaar vervlochten zitten. En ik daar een enorm grondige hekel aan heb: normaal gezien wil ik in de mate van het mogelijke de deur van mijn werk dicht doen en er dan niet meer aan denken tot ik de deur de volgendag weer open doe.

    Ah well. Vier dagen recup. Ik weet nu al dat het niet genoeg zal zijn. 🙂

  • Pasen

    Nog minder dan andere jaren het gevoel dat het Pasen is.

    Ja, er liggen eiers op tafel, maar toen ik klein was, was heel het jaar in eht kader van de liturgische kalender, en dat is dus 100% weg. We gingen alle weken naar de mis en daar wordt er naar het hoogtepunt van het jaar gewerkt, er werden dingen geknutseld op school en alles.

    Nu is het nog een geluk dat er CirQ TV is of ik was het helemaal vergeten. Hm.

  • Over video’s met Samsung

    Een videootje in 4K zowaar. 🙂

  • KookTV, week 15

    Ik heb ook nog wat KookTV gemaakt.

  • Tuinsafari

    Ik heb nog wat tuinsafari’s gefilmd.

  • Star Trek: het vervolg

    Ik ben door Voyager geraakt, dat uiteindelijk niet zo slecht was als ik gevreesd had, en nu ben ik aan Star Trek: Enterprise begonnen, dat op het eerste zicht niet zo goed is als ik het mij herinner.

    Dat is natuurlijk normaal, voor de eerste afleveringen van een eerste seizoen van Star Trek, maar toch.

    De manier waarop ze van Trip een karikatuur maken, en van T’Pol zo overduidelijk een dit-moet-nóg-meer-sex-zijn-dan-Seven-of-Nine: hm. Ensign Mayweather die even goed een redshirt kon zijn: ahem. Wel zo goed als ik het mij herinner: Phlox.

    Ik hoop dat het betert, met de afleveringen en de seizoenen.

  • Quarantaine dag 26: zoef

    Is dat alleen bij mij, of is dat bij iedereen? Dat de tijd tegelijkertijd enorm rap en enorm traag lijkt te gaan?

    Ik volg geen nieuws of zo op televisie — de enige keer dat ik naar tv kijk is samen met de rest van het gezin de zondag naar De Mol, en het lijkt alsof die aflevering gelijk een paar keer per week gebeuren.

    En tegelijkertijd kruipen de dagen voorbij. Lijkt het alsof er aan de week geen einde komt, dat er enorm veel tijd zit tussen pakweg dinsdag en donderdag.

    Weird.

  • One day more

    Yay musical!

    En toch nog eens het orineel om allemaal mee te zingen:

  • Tuinsafari update

    Het was even moeilijk vorige week, en ik was bang dat ik geen onderwerpen zou vinden om te filmen.

    Maar uiteindelijk viel het nog wel mee. Eerst heb ik wat mieren eten gegeven:

    En kwamen er zowaar heelder zwermen zwarte vliegen uit de grond:

    En dan had ik wat slakken bij elkaar:

    …maar op het einde van de week was er echt zeer zeer weinig te zien. Ik hoop echt op nieuws volgende week.

  • KookTV en fotoots en safari

    Ik heb vandaag een kookfilmpje opgenomen, en ik ben eens benieuwd of het in orde komt als ik het monteer.

    Wel iets raar, dat filmen: vandaag heb ik mijn fototoestel nog eens bovengehaald en een poging gedaan om een foto te nemen in den hof. En wil te ge wat weten? Dat ging gewoon niet. Ik had er voor geen meter de handeling niet meer voor. En mijn rug wou niet mee. En ik miste een degelijk scherm om te zien wat ik aan het doen was.

    Maar dat is niet zo erg, dat is gewoon liefhebberij. Ik sta onder zware druk! Morgen moet ik genoeg opnames hebben om maandag een tuinsafari-filmpje te hebben! Ik heb geen voorraad meer, en ik heb geen idee of het gaat lukken om beelden te hebben!

    En de lieveheersbeestjes die ik op het internet gekocht had, zijn nog niet geleverd — ik had hard gehoopt dat dat fijne beelden ging geven met de bladluizen, maar neen dus. (De nematoden tegen de naaktslakken, dat is dus zero spectaculair, gewoon poeder in water doen en dan gieteren over de planten.)

    Ik hoop op wat spinnenbeelden morgen.